søndag 29. juni 2014

Og slik går no Dagen

Litt sporadisk blogging nå i sommerhalvåret mens jeg blant annet skriver på dette berømte som ofte kalles annet.

Som f.eks. en artikkel til neste Nemi om konspirasjonsteorier (løp og les i smug på Narvesen om noen uker) og et innlegg til Aftenposten om Skartveits autoritet (lovet at skal komme inn, så jeg legger det nok ut i morgen eller noe sånn (temaet er altså hans tunnelsyn om idéhistorien).

Og så lurer jeg på om jeg skal skrive noe, som f.eks. enda et svar i denne kreasjonismedebatten som fortsatt pågår i Dagen og sikkert vil gjøre det lenge fremover.

 
Dette er altså et svar på mitt svar 13. juni under (og som jeg tok opp noe mer utførlig på Dekodet 11. juni).

Så er selvsagt spørsmålet hvor mye tid jeg skal bruke på geologiundervisning (selv om jeg altså har skrevet om historiske sider ved dette før) eller kreasjonistiske skråblikk på temaet.

Jeg tenker vel såpass enkelt som at det er greiere å overlate dette til Willy Fjellskaar, en geolog involvert i Origo Norge, et sted ikke akkurat uten mot eller vilje til å bryte med mainstream evolusjonsteori.

Ellers er det interessant at så mye av tiden min går med på å forsvare normal vitenskap, enten det er mot New Agere, muslimer, kreasjonister eller mer eller mindre nye ateister, og kanskje særlig folk flest.

Kommer nok en artikkel om det også i løpet av sommeren.

Ingen kommentarer :