onsdag 12. desember 2007

Tegn i tiden

Kalendersalg er av de mer interessante tegnene i tiden.

Så hva kan vi lære av at Doctor Who akkurat nå ligger på fjerdeplass på listen over 2008-kalendere hos Europas største produsent av slike (Danilo)? Ved siden av at også telefonkiosker har en fremtid?

Her er ihvertfall listen som forteller mye om hva som rører seg av engasjement og avguder. Enkelte i familien er ganske fornøyde med førsteplassen også.


1. High School Musical
2. Liverpool Football Club
3. Manchester United
4. Doctor Who
5. World Wrestling Entertainment
6. Arsenal
7. Chelsea
7. Hollyoaks Hunks And Babes
9. The Simpsons
10. Sir Cliff Richard

Det er kanskje et positivt tegn at det finnes flere interesser enn den som tydeliggjøres på sjuende plass, i det minste for hva man liker å vise frem på veggene.

Om ikke annet antyder det kanskje en bedre kjønnsfordeling blant trailersjåfører og lagerarbeidere enn for noen år siden?

6 kommentarer :

Anonym sa...

Arsenal ligger foran Liverpool (hvis L i det hele tatt har en slik kalender da), og det er selvsagt bra;-)

Anonym sa...

Å,nei! Liverpool ligger foran, ja. Søren og.

Anonym sa...

Då eg spurde ei veninde kva ho ønskte seg til jul var svaret: "Ein kalendar med bilete av nakne menn"

Eg såg for meg, med blandede kjensler, at eg måtte gå frå bokhandel til bokhandel i Bergen og spørre ekspeditørar etter dette og det forklaringsproblemet som evt ville følgje med.

Heldigvis kom eg på ein betre gåveidé.

Bjørn Are sa...

I kampen mellom A og L om kalendere, har nok L ledet greit de seneste 30 år.

Men i konkurransen om å bue ut Tottenham, leder A.

Bjørn Are sa...

Kanskje dekker nettopp fotballkalendere noe av behovet for bilder av menn?

Anonym sa...

Dei er dessverre for påkledde for henne... eg trur kanskje eg må vurdere å få meg nye venner ;-)